MÜDÜRLÜĞÜN KAMU HASTANELERİ HİZMETLERİNE İLİŞKİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
1. Bakanlığa bağlı hastaneleri, ağız ve diş sağlığı merkezlerini ve benzeri sağlık kuruluşlarını kurma, işletme gerektiğinde bunları birleştirme, ayırma, nakletme veya kapatma işlemlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
2. Sağlık kurum ve kuruluşlarında her türlü koruyucu, teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinin yürütülmesinin sağlamak, faaliyetlerini izlemek ve değerlendirmek, iyi uygulama örneklerini yaygınlaştırmak.
3. Sağlık kurum ve kuruluşları bünyesindeki evde sağlık hizmetleri, toplum temelli ruh sağlık hizmetleri, palyatif bakım hizmetleri, obezite, danışma arındırma ve rehabilitasyon gibi merkezlerin yapılan planlamalara uygun olarak testlerinin oluşturulması ve faaliyet göstermesini sağlamak.
4. Acil servis, yoğun bakım, perinatal merkezi, organ ve doku nakli merkezleri, travma merkezleri, onkoloji, kalp-damar cerrahi, anjiyografi, üreme yardımcı tedavi merkezleri gibi özellikli planlama gerektiren tıbbı hizmet birimlerinin belirlenmiş planlamalara uygun olarak kurma, hizmet rolünün gerektiği seviye ve kapasitede hizmet vermesinin sağlamaya yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
5. Sağlık tesisleri bünyesindeki özellikli hizmet birimlerinin personel temini konusundaki çalışmalara destek vermek.
6. Hastanelerin hizmet rollerinin ve yatak sayılarının belirlenmesi ile isim verme veya isim değişikliğine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
7. Hastanelerin personel, tıbbi cihaz ve donanım ihtiyaçlarının tespiti, temini ve tahsisi konusundaki çalışmalara destek vermek.
8. İl düzeyinde Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
9. Sağlık hizmetleri sunumunda gerekli olan hastane otelcilik hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
10.Evde sağlık hizmetleri koordinasyon merkezleri kurulmasına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
11.Evde sağlık hizmetlerinin diğer birimler ile koordinasyon halinde yürütülmesini sağlamak.
12.Bakanlığa bağlı sağlık tesislerinin üniversiteler ile birlikte kullanılmasına yönelik veya iş birliği yapılmasına yönelik işlemleri yürütmek.
13.İhtiyaç duyulan veriler için gerekli formları istatistiki veri toplam mantığına uygun şekilde birimlerle koordineli olarak hazırlamak, elde edilen verileri analiz etmek ve değerlendirmek.
14.Müdürlük istatistiklerinin uluslararası sağlık istatistiklerine uygun olacak şekilde üretilmesini ve üretilen ulusal/uluslararası sağlık istatistiklerinin kalite açısından güvenilirliğini ve geçerliliğini kontrol etmek, güncel tutmak.
15.Toplanan veya daha önceden toplanmış olan tüm verileri istatistiksel yöntemler kullanarak incelemek, sınıflandırmak, özetleyerek raporlamak ve arşivlemek.
16.Veri derleme teknikleri ile sağlık politikalarının belirlenmesine yönelik bilgi desteği sağlamak.
17.Sağlık kurum ve kuruluşlarının mali durumlarını incelemek ve analiz etmek.
18.Sağlık kurum ve kuruluşlarının finansal risklerini belirlemek ve değerlendirmek.
19.Sağlık kurum ve kuruluşlarının mali durumlarına ilişkin risk alanlarını iyileştirmek amacıyla önerilerde bulunmak.
20.Sağlık kurum ve kuruluşlarında verilen hizmetlere ilişkin maliyet analizi yapmak.
21.Teşhis ve tedavi yöntemlerini maliyet etkililik ve maliyet yararlılık yönünden değerlendirmeye ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
22.Hastanelerde yürütülen hizmetlerin hasta, hastalık ve klinik düzeyinde gider dağılımları ve maliyetlerine ilişkin çalışmalar yapmak.
23.Toplanan tüm verilerin doğru ve daha iyi anlaşılabilmesi için gerekli her türlü raporlama, tablo, grafik, bilgi notu ve benzerlerini hazırlamak ve bunları ihtiyaç duyulan birimler ile paylaşmak.
24.Sağlık kurum ve kuruluşlarının gelirlerini izlemek, analiz etmek, gider azaltıcı ve gelir artırıcı düzenlemelere ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
25.Özel sağlık kurum ve kuruluşlarının Bakanlığa bağlı sağlık tesislerinden hizmet alımına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
26.Sağlık kurum ve kuruluşların stokları ile ilgili uygulamaya ilişkin düzenlemelere uyulmasını sağlamak.
27.Sağlık kurum ve kuruluşlarının stoklarını incelemek ve analiz etmek, stok tüketimlerini tespit etmek ve gerekli tedbirleri almak.
28.Sağlık kurum ve kuruluşlarının stok yönetimi kapsamında taşınır işlemlerini yürütmek.
29.Sağlık tesislerinin stok ve lojistik yönetimi süreçlerine ait faaliyetleri gerçekleştirmek.
30.Sağlık tesislerinde ilaç ve tıbbi sarf yönetimine ilişkin hastane eczacılığı hizmetlerine ait faaliyetleri gerçekleştirmek ve ilgili kuruluşlar ile koordinasyonu sağlamak.
31.Sağlık tesislerinin biyomedikal mühendislik hizmetlerinin yürütmek ve koordine etmek.
32.Tıbbi cihaz ve laboratuvar hizmet alımlarının takibini yapmak, analiz etmek ve değerlendirmek.
33.Mali kaynakların etkin, etkili ve verimli kullanılmasını sağlamak için yapılan düzenlemelerin takibini yapmak ve değerlendirmek.
34.Sözleşmeli il ve sağlık yöneticilerinin performans değerlendirmelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
35.Bakanlığın strateji ve hedefleri doğrultusunda; kamu sağlık testlerinin kaynak kullanımının ve hizmet sunumunun etkinlik ve verimliliğinin değerlendirmek.
36.Hizmetin etkin ve verimli sunumuna yönelik, değerlendirmeye yardımcı göstergeler belirlemek ve geliştirmek.
37.İstatistik, analiz ve raporların sağlık tesisleri arasında karşılaştırmasını yapmak ve yayınlamak.
38.Sağlık sisteminde verimlilik değerlendirmesi adına uluslararası standartları araştırmak ve güncel uygulamaları takip etmek.
39.Kamu hastanelerinde hizmet kalitesini ve klinik kaliteyi arttırmaya yönelik çalışmalarda bulunmak.
40.Sağlık kurum ve kuruluşlarında, hasta ve refakatçilerine yönelik hizmet vermek üzere bakım hizmetlerini planlayarak yürütmek ve geliştirmek.
41.Sağlık bakım ve hasta hizmetleri bünyesindeki çalışan personelin kaynak ihtiyaçlarını belirlemek ve ilgili işlemleri koordinasyon içinde yürütmek.
42.Sağlık bakım ve hasta hizmetleri bünyesindeki çalışan personelin veri giriş işlemlerinin koordinasyonunu sağlamak.
43.Sağlık bakım ve hasta hizmetleri bünyesindeki çalışan personelin daha etkin sağlık hizmeti sunabilmesi için ulusal ve uluslararası çalışmaları takip etmek.
44.Manevi destek personeline ilişkin işlemleri yapmak.
45.Gebe okullarının takibini yapmak.
46.Görev alanı ile ilgili veri toplamak, analiz ve raporlama çalışmalarını yapmak ve/veya katılım sağlamak.
47.Faaliyet alanlarıyla ilgili eğitim programları hazırlayarak uygulamak ya da uygulatmak, görev alanıyla ilgili araştırmalar yapmak, konu hakkında sempozyum, panel, çalıştay, seminer vs. etkinlikleri düzenlemek ve düzenlenen ulusal ve uluslararası etkinliklere katkı ve/veya katılım sağlamak.
48.İl Sağlık Müdürü tarafında verilen benzeri görevleri yapmak.